• Informatyka

       
      • #SuperKoderzy w SP306

      • Z dumą informujemy, że po raz kolejny nasza szkoła znalazła się w gronie szkół zakwalifikowanych do programu #SuperKoderzy. W roku szkolnym 2020/2021 realizowaliśmy ścieżkę Władcy Internetu, w 2021/2022 ścieżkę Cyfrowi DJ-e, w roku 2022/2023 zrealizujemy ścieżkę Odkrywcy świata, w której połączymy programowanie z ekologią.

      • I miejsce w konkursie informatycznym

      • Z ogromną dumą informujemy, że
        Bartosz Moliński, uczeń klasy 8a
        zajął I miejsce
        w wojewódzkim konkursie informatycznym
        Technologie są wśród nas - Innovation challenge.

        Nagrodą główną w konkursie był laptop marki Lenovo.

        Nauczycielki informatyki

        Technologie są wśród nas

      • Nasi #SuperKoderzy

      • Uczennice i uczniowie klasy 7c biorą udział w projekcie Fundacji Orange #SuperKoderzy. W tym roku realizujemy ścieżkę Cyfrowi DJ-e, która łączy muzykę z programowaniem. Poznaliśmy już sekwencer muzyczny, komponowaliśmy własne melodie, tworzyliśmy sample w programie Audacity. Teraz przyszedł czas na płytki Makey Makey.

      • Awans do etapu finałowego

      • Gratulujemy 
        Aleksandrze Banaszewskiej, uczennicy klasy 8b
        Blance Falkowskiej, uczennicy klasy 8b,
        Jakubowi Kozłowskiemu, uczniowi klasy 8b oraz
        Bartoszowi Molińskiemu, uczniowi klasy 8a awansu do II etapu konkursu "Technologie są wśród nas".
        Trzymamy kciuki za powodzenie w finale konkursu,
        nauczycielki informatyki
      • Technologie są wśród nas - konkurs Innovation challenge

      • Przedstawiciele naszej szkoły wzięli udział w konkursie "Technologie są wśród nas"  w siedzibie organizatora Booksy International. Trzymamy kciuki za kwalifikację do II etapu.

         

      • Okładki książek w Minecraft Education Edition

      • Czwartoklasistki i czwartoklasiści podczas lekcji informatyki stworzyli minecraftowe okładki na wzór książek wypożyczonych z biblioteki. Powstało wiele bardzo ciekawych prac. Zapraszamy do galerii prac uczniów>> Galeria

      • Język polski na komputerach

      • Języka polskiego można się uczyć nie tylko z podręcznikiem. W internecie można znaleźć wartościowe strony, na których poćwiczymy ortografię, sprawdzimy znajomości gramatyki i lektur szkolnych.  Klasa 4a z entuzjazmem poznawała stronę https://pisupisu.pl/

      • Sukces w konkursie InstaLogik

      • Gratulujemy
        Antoniemu Sworzyńskiemu, uczniowi klasy 5a
        zdobycia tytułu Laureata III miejsca

         w Ogólnopolskim Konkursie Informatyczno - Matematycznym InstaLogik.

        Konkurs uzyskał patronat honorowy Ministra Edukacji i Nauki.

        Honorowym Patronem Konkursu jest Wydział Matematyki Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.

        Nauczycielki informatyki

      • Nasza ekologiczna szkoła

      • Uczennice klasy 5b Julia Lachowska i Iga Marchel stworzyły w programie Minecraft otoczony lasami i zbiornikami wodnymi model naszej szkoły w wersji ekologicznej - z panelami słonecznymi na dachu i pojemnikami do segregowania śmieci.

        Zapraszamy do podziwania naszej ekoszkoły.

      • Grota kota 

      • Zapraszamy do obejrzenia filmiku Natalii Rębeckiej z kl. 6a, która rysując na tablecie graficznym łączy sztukę z technologią.

           

      • Dzień Bezpiecznego Internetu 2022

      • Corocznie w lutym w naszej szkole obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu.

        Uczennice i uczniowie klas czwartych uczyli się zasad bezpiecznego zachowania w Internecie razem z kierowcą rajdowym Krzysztofem Hołowczycem.

        Piątoklasiści i piątoklasistki podczas lekcji informatyki grali w grę edukacyjną "Rufus w opałach", która uczy reagowania w trudnych sytuacjach i podejmowania właściwych decyzji.

        Uczniowie i uczennice klas szóstych uczyli się reagowania na cyberprzemoc, poznając historię Mimi.

      • Tworzymy okładki książek w Minecraft Education Edition

      • Uczennice i uczniowie klas czwartych podczas lekcji informatyki tworzyli minecraftowe okładki książek. Wzorem były książki wypożyczone z biblioteki szkolnej.

      • Grafika komputerowa

      • Natalia Rębecka z klasy 6a rysuje rysikiem w tablecie w programie Pro Create.

      • Pracujemy zespołowo

      • Uczniowie klas piątych ćwiczą umiejętność pracy zespołowej tworząc wspólnie wirtualne światy w edukacyjnej wersji programu Minecraft, dostępnym w ramach warszawskiej platformy Eduwarszawa.

      • Wyniki Szkolnego Konkursu Informatycznego MISTRZ KLAWIATURY

      • Wieloletnią tradycją naszej szkoły jest organizacja  konkursu Mistrz Klawiatury. Po raz pierwszy konkurs został przeprowadzony hybrydowo - on-line podczas spotkania w aplikacji Teams i jednocześnie stacjonarnie w szkole.

        Kategoria klas 4-6 

        I miejsce 
        Wiktoria Mainka, 5b 

        II miejsce 
        Maja Tokarz, 4b 

        III miejsce 
        Franek Gaca, 4b 

        wyróżnienie 
        Alan Leśniak, 4a 
         
        Kategoria klas 7-8 

        I miejsce 
        Aleksandra Banaszewska, 8b 

        II miejsce 
        Hania Miwa, 8b 

        III miejsce 
        Mikołaj Stefański, 8a 

        wyróżnienie 
        Grzegorz Dudziński, 7c 

        Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, 
        nauczycielki informatyki

      • Awans w kuratoryjnym konkursie informatycznym LOGIA

      • Z dumą informujemy, że

        Maciej Buniowski, uczeń klasy 8a

        zakwalifikował się do II etapu

        Przedmiotowego Konkursu Informatycznego LOGIA dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych

        Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
        Nauczycielki informatyki

      • WawaCraft - webinaria dla uczniów

      • 6 i 8 grudnia o godzinie 18:00 odbędą się webinaria dla uczniów dotyczące Minecraft: Education Edition.

        Link do wydarzenia:
        https://tiny.pl/9d5v1

         

      •  "SZKOŁA Z GIGANTAMI - SZTUCZNA INTELIGENCJA”

      • "SZKOŁA Z GIGANTAMI - SZTUCZNA INTELIGENCJA” - to cykl ogólnopolskich, bezpłatnych webinarów z programowania i z matematyki dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, prowadzonych przez najlepszych trenerów.

        UDZIAŁ W WYDARZENIU JEST BEZPŁATNY, ABY WZIĄĆ UDZIAŁ WYSTARCZY ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA STRONIE WWW.SZKOLAZGIGANTAMI.PL

        Webinary opierają się na poznaniu podstaw programowania w środowiskach takich jak: Wiek:

        7-12 lat

        • SCRATCH
        • Sztuczna inteligencja

        13 lat – starsi

        • Strony internetowe
        • Sztuczna inteligencja

        Partnerem społecznym "Szkoły z Gigantami" są HAKERSI - ogólnopolska społeczność tworzona przez Fundację Sarigato, która wspiera potrzebujące dzieciaki w usamodzielnianiu się przez naukę nowych technologii i kompetencji cyfrowych.

        Cele przedsięwzięcia:

        1. popularyzacja programowania wśród dzieci i młodzieży
        2. przeszkolenie jak największej liczby dzieci w Polsce z zakresu podstaw programowania - mechanizmów działania sztucznej inteligencji oraz z matematyki
        3. rozwój intelektualny dzieci i młodzieży z wykorzystaniem współczesnych technologii

        Harmonogram webinarów:

        1. 29 listopada 17:30

        2. 30 listopada 09:30

        3. 1 grudnia 09:30

        4. 2 grudnia 17:30

        5. 3 grudnia 09:30

        6. 6 grudnia 09:30

        7. 6 grudnia 17:30

        8. 7 grudnia 17:30

        9. 8 grudnia 09:30

        10. 8 grudnia 17:30

      • Lekcja chemii w Minecratf

      • Uczniowie naszej szkoły, dzięki przystąpieniu do platformy Eduwarszawa, mają dostęp do edukacyjnej wersji popularnej gry Minecraft. Grając, mogą się uczyć m.in. chemii, biologii, języków obcych. Wystarczy zalogować się na szkolne konto @uczen.eduwarszawa.pl

        Uczennice i uczniowie klasy 7d próbowali przeprowadzać reakcje chemiczne w Minecraft. Nietrudno zgadnąć, że wiele z nich zakończyło się spektakularnym wybuchem.

      • Godzina Kodowania 2021

      • Jak co roku w grudniu wzięliśmy w międzynarodowej inicjatywie Godzina Kodowania.

        Czwartoklaści uczyli się programować. Piątoklasiści zaprogramowali sztuczną inteligencję, aby umiała oczyścić ocean ze śmieci.

        Zapraszamy do nauki kodowania przez cały rok na stronie: https://hourofcode.com/pl/learn

         

      • Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR 2021

      • Za nami kolejna edycja Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr.

        W tym roku do konkursu przystąpiła rekordowa liczba uczestników w trzech kategoria wiekowych - klasy 1 - 3, klasy 4 - 6  i klasy 7 - 8. Wszyscy rozwiązywali bardzo trudne zadania algorytmiczne.

         

      • Programujemy miasta - ogrody podczas Code Week 2021

      • W tym roku podczas lekcji informatyki uczennice i uczniowie klas piątych zaprogramowali grę w środowisku Scratch, promującą proekologiczne działania.

        Powstało wiele ciekawych projektów, które zmieniały betonowe miasta w  miejsce przyjazne do mieszkania, pełne różnokolorowych drzew.

      • Code Week 2021

      • 9 października rozpoczyna się  tegoroczny Code Week - Europejski Tydzień Kodowania!

        Przyłączyliśmy się do tysięcy programistycznych wydarzeń.

      • Szkolimy się u #SuperKoderów

      • Rok szkolny jeszcze się nie zaczął dla uczniów, ale nauczyciele pracują już bardzo intensywnie. Nauczycielki informatyki - p. Edyta Mruk i p. Ewelina Olszewska wzięły udział w szkoleniu #SuperKoderów, podczas którego budowały swój własny instrument muzyczny i podłączały go do płytki Makey Makey. Niedługo uczniowie będą  programować i grać na owocach.

         

      • #SuperKoderzy

      • Z dumą informujemy, że po raz kolejny udało nam się zwyciężyć w rekrutacji do programu Fundacji Orange #SuperKoderzy jako jedna ze 140 szkół w całej Polsce. 

        W pobecnym roku szkolnym będziemy realizować ścieżkę Cyfrowi DJ-e i nauczymy się grać na bananach!

        Zapraszamy do obejrzenia zwycięskiej prezentacji o naszym #SuperKoderskim zespole.

        SuperKoderski_zespol_SP_306.pdf

        Nauczycielki informatyki

      • Eduwarszawa.pl - cyfrowa platforma

      • Nasza szkoła pracuje na warszawskiej platformie edukacyjnej Eduwarszawa, umożliwiającej współdziałanie w chmurze, a także bezpłatne pobranie pakietu Office (m.in. Word, PowerPoint) na 5 urządzeń (np. komputery, laptopy) oraz dostęp do Minecraft Education.

        Uczniowie uczyli się korzystać z kont @uczen.eduwarszawa.pl podczas lekcji informatyki.

         

      • Kontakty

        • Szkoła Podstawowa nr 306 im. ks. Jana Twardowskiego w Warszawie
        • 22 664 73 13 fax. 22 664 73 13 wew.18
        • ul. Tkaczy 27 01-346 Warszawa Poland
    • Galeria zdjęć

        brak danych