Informatyka
Konkursy archiwalne
Szkolny konkurs MISTRZ KLAWIATURY 2023
Jak co roku zapraszamy uczniów klas 4-8 do wzięcia udziału w szkolnym konkursie informatycznym Mistrz Klawiatury.
Konkurs odbędzie się w czwartek 20 kwietnia o godz. 8.55. w sali komputerowej.
Konkurs polega na uzyskaniu jak najlepszego wyniku punktowego (poprawne znaki na minutę) w teście znajdującym się na stronie 10fastfingers.com/typing-test/
W tym roku po raz pierwszy konkurs przeprowadzony zostanie w dwóch kategoriach: pisanie na klawiaturze laptopa i pisanie na klawiaturze telefonu (w języku polskim lub ukraińskim, białoruskim, rosyjskim, azerskim).
Uczeń może podchodzić do testu trzy razy.
Laureaci konkursu otrzymają dyplomy oraz cząstkowe oceny celujące z informatyki.
Zapisy do konkursu: Mistrz Klawiatury — zapisy.xlsx
W tym roku zapraszamy również uczniów, którzy jako wolontariusze chcieliby pomoc w przeprowadzeniu konkursu - zapisy: Mistrz Klawiatury — wolontariusze.xlsx
Do pobrania: Regulamin konkursu
Nauczycielki informatyki
KONKURS: „Mazowsze – moja mała ojczyzna” – XXII edycja
Do wykonania: prezentacja multimedialna
Termin: 17 kwietnia 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
Konkurs Multimedialny pt. „Cudze chwalicie, swego nie znacie – Europa” - XII edycja
Do wykonania: prezentacja multimedialna lub film.
Termin: 28 kwietnia 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
Multimedialne konkursy informatyczne
Do wykonania: prezentacja multimedialna
Termin: 5 maja 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
III Konkurs Multimedialny "Reklama mojej szkoły"
18 Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla dzieci i młodzieży „Kwiaty w szarości”
Do wykonania: grafika komputerowa.
Termin: 10 marca 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
Turniej Predator Games
Termin 20 marca 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
III Warszawski Konkurs pt. "Bezpieczna przygoda z Internetem"
Do wykonania: grafika komputerowa, animacja lub gra w Scratch, prezentacja multimedialna.
Termin: 3 marca 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
Konkurs Mistrz Programowania 2023
Do wykonania: zadania programistyczne.
Termin: 20 lutego 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
IX Warszawski Konkurs Wiedzy o Zawodach dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych „Mój wymarzony zawód”
Do wykonania: film lub prezentacja.
Termin: 6 lutego 2023 r.
Informacje o konkursie, kliknij >>> KONKURS
Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR 2022
Zapraszamy uczniów klas 1-8 do udziału w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR 2022
Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia analitycznego, algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja umiejętnego posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.Konkurs polega na rozwiązaniu zadań testowych na platformie edukacyjnej dzwonek.pl.
Harmonogram:
8 listopada
12:00-13:00
Junior
klasy VII-VIII
9 listopada
12:00-13:00
Benjamin
klasy IV-VI
10 listopada
12:00-13:00
Skrzat
klasy I-III
-
W tym samym czasie uczestnicy konkursów Bóbr ze wszystkich krajów północnej półkuli przystępują do wykonywania zadań.
-
Zgłoszenia przez dziennik elektroniczny do p. Edyty Mruk do dnia 31 października 2022 r.
Szczegółowe informacje i zadania z poprzednich edycji:
https://www.bobr.edu.pl/-
"Świat w zwierciadle przysłów" - konkurs multimedialny
Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie ogólnopolskim na temat wielokulturowości "Świat w zwierciadle przysłów".
Konkurs adresowany jest do uczniów klas VII – VIII szkoły podstawowej oraz do uczniów klas I - II szkół ponadpodstawowych
Zadaniem Uczestnika jest wykonanie prezentacji multimedialnej w wybranym programie na temat przysłów z różnych stron świata.
Szczegóły na stronie Instytutu: https://www.idmjp2.pl/index.php/pl/2514-swiat-w-zwierciadle-przyslow-konkurs
Prezentacja powinna przybliżać odbiorcom przysłowia zogniskowane wokół jednego -wybranego samodzielnie przez Autora - tematu będącego zarazem tytułem pracy (np.woda, radość, podróż, miłość, dom, przyjaźń, przyroda itp.). Przysłowia powinny zawierać informacje, z jakiego kręgu kulturowego pochodzą. Uczestnik, będący Autorem pracy powinien wykorzystać przysłowia z przynajmniej 10 różnych krajów czy grup etnicznych, społecznych lub plemiennych.
Prezentację należy przysłać w formie w formie pliku elektronicznego na adres mail: obliczadialogu@idmjp2.pl (wraz z kartą zgłoszenia wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w formie skanu lub wyraźnej fotografii).
Termin przesyłania prac 17 października 2022 r. Prezentacje wysłane po tym terminie nie wezmą udziału w Konkursie.
Więcej informacji w Regulaminie:
Przedmiotowy Konkurs Informatyczny LOGIA dla uczniów klas IV-VIII
Przedmiotowy Konkurs Informatyczny LOGIA dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych jest konkursem przedmiotowym Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu testu dotyczącego treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu informatyka w szkole podstawowej i zadań algorytmicznych z zakresu grafiki, definiowania funkcji, przetwarzania napisów oraz przetwarzania list jednopoziomowych i wielopoziomowych w języku programowania Python.Planowane terminy
Etap Zadania Termin I (szkolny) Rozwiązywanie testu z ogólnej wiedzy informatycznej i algorytmicznych zadań konkursowych z zakresu grafiki oraz definiowania funkcji liczbowych. 3 listopada 2022 r.
22 listopada godz. 14:00
23 listopada godz. 14:00II (rejonowy) Rozwiązywanie algorytmicznych zadań konkursowych z zakresu grafiki, definiowania funkcji, przetwarzania napisów oraz przetwarzania list jednopoziomowych. 18 stycznia 2023 r.
godz. 11:00III (wojewódzki) Rozwiązywanie algorytmicznych zadań konkursowych z zakresu grafiki, definiowania funkcji,
przetwarzania napisów oraz przetwarzania list jednopoziomowych i wielopoziomowych.3 marca 2022
godz. 11:0Etap szkolny zaczyna się 3 listopada i trwa do godz. 14:00 dnia 22 listopada. W tym czasie uczniowie pobierają ze strony WWW Konkursu treści zadań i wytyczne do ich rozwiązywania. Uczestnicy w dowolnym miejscu w czasie trwania I etapu rozwiązują test i trzy zadania programistyczne. Wysyłają rozwiązania zadań na platformę konkursową. Test i zadanie obliczeniowe oceniane jest automatycznie na platformie. Rozwiązania zadań graficznych ocenia nauczyciel w szkole, który zgłasza szkołę do konkursu.
Co robi uczeń, aby wziąć udział w konkursie?
W celu udziału w konkursie:
- uczeń zakłada konto na platformie https://konkursy.oeiizk.edu.pl,
- pobiera (w dziale Organizacja) i drukuje Kartę zgłoszenia do konkursu LOGIA, na której rodzice (opiekunowie prawni) wyrażają zgodę na udział w konkursie,
- oświadczenie jest poświadczane przez szkołę,
- uczeń wysyła skan zgłoszenia za pomocą formularza na platformie konkursowej (w dziale Organizacja) w terminie od 3 października do 18 listopada godz. 14:00.
Uwaga! Dostęp do rozwiązywania testu i wysyłania rozwiązań zadań będzie możliwy po zatwierdzeniu przesłanej Karty zgłoszenia.
Terminarz 1 etapu
- od 3 października - Zakładanie kont na platformie konkursowej - uczniowie i nauczyciele.
- 3 listopada - Początek etapu szkolnego.
- do 18 listopada - Wysyłanie skanu zgłoszenia za pomocą formularza na platformie konkursowej (w sekcji Organizacja) - uczniowie.
- 22 listopada godz. 14:00 - Koniec dostępu do testu z ogólnej wiedzy informatycznej.
- 23 listopada godz. 14:00 - Koniec możliwości wysyłania rozwiązań zadań konkursowych. Koniec etapu szkolnego.
- do 23 listopada - Zgłoszenie szkoły do Konkursu (w sekcji LOGIA) - nauczyciele.
- 24 listopada - Publikacja modelu odpowiedzi i kryteriów oceny zadań pierwszego etapu.
- od 24 listopada do 1 grudnia - Sprawdzanie prac i kwalifikacja uczniów do etapu rejonowego – nauczyciel.
- do 29 listopada - Zgłoszenie uczniów, których prace nie zostały ocenione w szkole - dyrektor.
- do 15 grudnia - Informacja o uczestnikach, których prace nie zostały ocenione w szkole o zakwalifikowaniu (lub nie) do etapu rejonowego – KW do dyrektora szkoły.
Uczniów zapraszamy na szkolenia online dotyczące algorytmiki i programowania w języku Python.
Samouczek dla początkujących
- Pierwsze kroki w Pythonie (otwarty od 15 września do 23 czerwca)
Szkolenie e-learningowe
- Grafika żółwia w Pythonie (od 29 września do 27 października)
Samouczki dla zaawansowanych
- Obliczenia i algorytmy (otwarty od 29 września do 23 czerwca)
- W głąb algorytmiki (otwarty od 29 września do 23 czerwca)
Zapisy i informacje na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie konkursu: http://logia.oeiizk.waw.pl/
Konkurs InstaLogik IV edycja 2022/2023
InstaLogik to konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany jest przez InstaKod Sp z o.o. oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Honorowym Patronem Konkursu jest Wydział Matematyki Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.
Organizacja konkursu
Etap 1, termin 1 października - 28 października 2022, godz. 20:00
Kurs przygotowujący do 2 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
Sesja próbna przed 2 etapem, termin 1 grudnia 2022, godz. 17:00 – 18:00
Etap 2, termin 10 grudnia 2022, godz. 10:00 – 11:30
Kurs przygotowujący do 3 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
Etap 3, termin 18 marca 2023, godz. 10:00 – 11:30
Rejestracja
Uczniów rejestrują na konkurs rodzice przez stronę www.instalogik.pl
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE KONKURSU https://instalogik.pl/
Olimpiada Informatyczna Juniorów
Zapraszamy uczniów do udziału w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów.
Olimpiada składa się z trzech tur, w tym testu wiedzy o programowaniu i algorytmach oraz zadań programistycznych i algorytmicznych do rozwiązania w C++ lub Pythonie (do wyboru). Na najlepszych czeka udział w obozie naukowym Olimpiady, a na wszystkich finalistów wstęp do dowolnej szkoły ponadpodstawowej i ocena celująca na świadectwie. Laureaci zdobędą medale Olimpiady.Terminarz XVII Olimpiady Informatycznej Juniorów:
Zawody I stopnia: 26 września 2022 - 5 stycznia 2023r.
Test wiedzy informatycznej odbędzie się w drugiej połowie października 2022 roku w szkole ucznia pod nadzorem nauczyciela.Zawody II stopnia: 4 marca 2023r.
Zawody III stopnia: 6-7 maja 2023r.Regulamin, terminarz, poradniki, materiały jak zacząć przygodę z programowaniem i wiele innych znajduje się na stronie Olimpiady: https://oij.edu.pl.