• Zaproszenie do II edycji konkursu InstaLogik dla klas 4-8
      • Zaproszenie do II edycji konkursu InstaLogik dla klas 4-8

      • 29.09.2020 22:28
      • Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.
      • InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany jest przez InstaKod Sp z o.o., twórcę programu nauczania, środowiska programistycznego i podręczników informatyki w klasach 4-8 oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.

        Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

        Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania. W ogólności jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia komputacyjnego.

        W pierwszej edycji Konkursu InstaLogik w roku szkolnym 2019/2020 wzięło udział 800 uczniów rozsianych po całej Polsce, z czego ¼ uczy się w małych szkołach w gminach wiejskich. Dla większości z nich był jednym z pierwszych doświadczeń z programowaniem, zadaniami typu "olimpijskiego" i pojęciem poprawności programu. Do finału dotarło 200 uczniów. Konkurs ten jest „przedszkolem” olimpiady informatycznej juniorów. Jesteśmy przekonani, że spora część z InstaLogikowych uczniów weźmie w przyszłości udział w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów.

        Organizacja konkursu

        Konkurs został podzielony na trzy etapy:

        • Etap I, termin 1 października - 28 października 2020, g. 20:00
        • Etap II, termin 12 grudnia 2020, godz. 10:00 – 11:30
        • Etap III, termin 27 marca 2021, godz. 10:00 – 11:30

        ETAP I

        Pierwszy etap konkursu adresowany jest do bardzo szerokiej grupy uczniów, jako że nie zakładamy żadnej szczególnej wstępnej wiedzy z zakresu matematyki czy programowania. Zadania pierwszego etapu zostały przygotowane w taki sposób, by w konkursie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, którzy chcą zmierzyć się z zadaniami logicznymi i rozwijać zdolności logicznego myślenia. Wszystkie zadania mają wprowadzenie, które uzupełnia potrzebne do jego rozwiązania modele i schematy. Miesięczny czas trwania konkursu daje uczniom możliwość dogłębnego przeanalizowania treści zadań i przemyślenie swoich rozwiązań, a nauczycielowi możliwość wsparcia ucznia w poprawnym zrozumieniu problemu. Zachęcenie uczniów do wnikliwej analizy jest celem samym w sobie.

        Pierwszy etap polega na rozwiązaniu online pytań testowych do kilku zadań matematyczno-logicznych opisanych w formie historyjki. Pytania onaczone są jako adresowane do uczniów klas 4-8 lub tylko do uczniów klas 7-8.

        Znajomość programowania nie jest potrzebna do rozwiązania zadań 1 etapu. Zadania zawierają potrzebne opisy modeli i schematów, a rolą ucznia jest ich zrozumienie i zastosowanie. Uczniowie mają miesiąc czasu na przemyślenie i rozwiązanie zadań tego etapu.

        ETAPY 2 I 3

        Zadania konkursowe drugiego i trzeciego etapu zostały podzielone na zadania matematyczno-logiczne oraz zadania programistyczne w prostym języku wizualnym Assembly. Czas na rozwiązanie zadań to 1,5 godziny. Z myślą o uczniach klas 7-8 przygotowane zostały zadania z gwiazdką.

        W pierwszym etapie konkursu uczniowie zostaną zapoznani z kilkoma instrukcjami języka Assembly. Przed 2 etapem na stronie konkursu udostępnione zostanie pełne środowisko programistyczne języka Assembly oraz materiały szkoleniowe pozwalające szerzej zapoznać się z tym językiem i przygotować się do kolejnych etapów konkursu. Assembly zawiera jedynie 9 instrukcji, zapoznanie się z nim nie powinno sprawić większego wyzwania. Na otwartych sesjach próbnych uczniowie mają możliwość sprawdzenia swoich sił w rozwiązywaniu zadań programistycznych.

        REJESTRACJA

        Rejestracja na konkurs trwa do końca pierwszego etapu, czyli do 28 października g. 20:00.

        Uczniów rejestrują na konkurs rodzice lub nauczyciele przez stronę www.instalogik.pl.

        Uczeń otrzymuje bezpłatne konto ucznia, a rodzic zakłada bezpłatne konto rodzica.

        Udział uczniów w konkursie jest bezpłatny.

        Rejestracja

        Regulamin konkursu

        Dane osobowe

        KLASYFIKACJA

        Klasyfikacja prowadzona będzie województwami oraz poziomami klas z różnymi progami punktowymi dla poszczególnych poziomów. Na każdym etapie znajdują się zadania z gwiazdką opracowane z myślą o uczniach klas starszych (7-8), choć mogą się z nimi mierzyć również młodsi uczniowie (przy czym punkty za te zadania nie będą się liczyć do wyniku uczniów klas 4-6). Dodatkowo, w przypadku szkół, z których startować będzie minimum 5 uczniów, najlepszy spośród nich będzie miał zagwarantowane przejście do 2 etapu.


        SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE KONKURSU https://instalogik.pl/

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 306 im. ks. Jana Twardowskiego w Warszawie
      • 22 664 73 13
        fax. 22 664 73 13 wew.18
      • ul. Tkaczy 27
        01-346 Warszawa
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych